Screening van ZZP’ers in de zorg bij TFP-Support
Het aantal zzp’ers in de zorg is in 2023 toegenomen met 13.779 zzp’ers, een toename van 7 %. In het jaar 2022 nam het aantal zzp’ers toe met 24.162 personen. Er is dus nog steeds sprake van groei, maar wel een afnemende groei. Helaas kiezen niet alle (nieuwe) ZZP’ers ervoor om zelfstandige te worden met de juiste intentie. Er zijn er een hoop die ZZP’er worden met de intentie om snel geld te verdienen, en meer bezig zijn met hun telefoon dan met het verlenen van zorg. Hoe zorgen wij bij TFP-Support dat wij de kwaliteit van onze zorgprofessionals waarborgen, en alleen de mensen met hart voor de zorg selecteren?
De aanmelding van de ZZP’er
De eerste stap is dat de ZZP’er zich aanmeldt via onze website. Bij aanmelding moeten de volgende documenten aangeleverd worden: CV, Diploma, VOG, Klachtenregeling, KVK uittreksel, Polis Aansprakelijkheidsverzekering, ID Bewijs en aanvullende relevante certificaten. Zijn alle documenten aangeleverd, dan worden deze grondig gescreend op echtheid. Als alle documentatie in orde is, wordt er telefonisch contact gelegd met de ZZP’er om even kort kennis te maken. Het eerste gesprek geeft vaak al veel duidelijkheid. We checken of de zorgprofessional uit de regio komt en beschikt over de juiste motivatie. Als dat zo is, nodigen we hem of haar uit voor een kennismakingsgesprek.
In het intakegesprek toetsen wij verschillende punten die wij essentieel vinden voor het functioneren van een zelfstandig zorgprofessional. Waarom is de zorgprofessional zelfstandige geworden? Is de zorgprofessional bekend met ADL zorg?
Hoe is de beheersing van de Nederlandse taal? Heeft de zorgprofessional alles op orde wat betreft bijscholing? En als dat niet het geval is, staat hij of zij open voor de nodige bijscholing? Dit gesprek zal bepalen of we verder willen gaan met de zorgprofessional. Als er een match is, volgt verdere uitleg over hoe TFP-Support te werk gaat. Denk hierbij aan de werkwijze bij ziekmeldingen, het inplannen van losse diensten en periode opdrachten, maar ook het financiële plaatje zoals tarieven en kosten van de app. Vervolgens krijgt de zorgprofessionals toegang tot de app en kan hij of zij zich inschrijven op diensten en periode opdrachten.
Aangenomen! En nu?
De beschikbaarheid, voorkeur voor groepen en competenties van de zorgprofessional worden verwerkt in een gedeeld document. Op het moment dat de zorginstelling een aanvraag doet, wordt er in deze lijst specifiek gezocht naar medewerkers die een perfecte match zouden zijn. Er wordt zo snel mogelijk een geschikte zorgprofessional aangedragen, en de zorginstelling heeft het laatste woord of zij hem of haar op deze dienst of opdracht willen inplannen. Uiteraard vindt er bij langdurige opdrachten eerst een kennismakingsgesprek en/of een aantal proefdiensten plaats.
Op deze manier zorgen wij dat wij de perfecte werkmatch creëren tussen zorginstelling en zelfstandige zorgprofessionals. Heeft jouw zorginstelling behoefte aan flexibele of vaste zorgprofessionals? Neem dan contact op met 085 — 401 2639 om de mogelijkheden te bespreken!
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail