Wie is TFP-Support?
TFP – Support is in 2018 opgericht door een zorgprofessional die jarenlang in de jeugdzorg en GGZ heeft gewerkt als ambulante begeleider. Tijdens deze jaren in de zorgsector zag hij dat steeds meer zorginstellingen te kampen hadden met tijdelijke of zelfs langdurige personeelstekorten. Vast personeel bezweek onder de werkdruk, met als gevolg dat de cliënten lang niet altijd de zorg kregen die zij zo hard nodig hebben.
TFP – Support is dan ook opgericht met als doel onderbezetting in de zorg te verminderen, door middel van het leveren van professioneel en ervaren zorgpersoneel. Dankzij de vele jaren ervaring in de zorgsector en vanwege onze eigen zorginstelling hebben wij een landelijk netwerk van zorgprofessionals opgebouwd, zowel op het gebied van gehandicaptenzorg, GGZ, ouderenzorg en jeugdzorg.
Dankzij ons brede netwerk zijn wij in staat door heel Nederland zorgprofessionals te leveren. Zo hebben wij verschillende flexpools waarin wij diensten uitzetten, maar hebben wij ook zorgprofessionals beschikbaar die openstaan voor periodeopdrachten. Op deze manier streven wij ernaar om zorgprofessionals te werven die matchen met de behoeften van de opdrachtgever, zowel voor de korte als de lange termijn.
Waarom TFP-Support?
Jarenlange ervaring in de zorgbranche
Gezamenlijk beschikken wij over meer dan 20 jaar ervaring in de zorgsector. Doordat wij uit het werkveld komen en zelf jarenlang gewerkt hebben als (ambulant) begeleider, kennen wij de zorgbranche als geen ander. Hierdoor kunnen wij ons makkelijker verplaatsen in de schoenen van zowel de zorginstelling als de zorgverlener.
Breed netwerk van ervaren en gekwalificeerd personeel
Alle medewerkers van TFP-Support worden grondig gecheckt op diplomering en documentatie, en hebben vaak al jarenlange ervaring in de zorg. Daarnaast is onze pool van ZZP’ers ook erg breed, waardoor wij in staat zijn het overgrote deel van de ad hoc diensten in te vullen.
0
+
Jaar zorgervaring
0
+
Succesvolle samenwerkingen
0
+
Beschikbare zorgprofessionals
Gebruiksvriendelijke facturatiesoftware
Wij sturen vanuit de naam van onze medewerkers een factuur naar de uw zorginstelling. Deze facturen worden automatisch opgesteld en verstuurd aan de hand van de ingevoerde uren in onze eigen TFP-Support app. Zo zorgen we ervoor dat u altijd tijdig een correcte en overzichtelijke factuur in uw mailbox ontvangt.
Vaste aanspreekpunten die 24/7 bereikbaar zijn
Binnen TFP-Support werken wij met vaste aanspreekpunten voor onze klanten. Dit betekent concreet dat u als klant wordt gekoppeld aan een van onze ervaren intercedenten, die precies op de hoogte zijn van de wensen en behoeften bij uw zorginstelling.
Gebruiksvriendelijke facturatiesoftware
Wij sturen vanuit de naam van onze medewerkers een factuur naar de uw zorginstelling. Deze facturen worden automatisch opgesteld en verstuurd aan de hand van de ingevoerde uren in onze eigen TFP-Support app. Zo zorgen we ervoor dat u altijd tijdig een correcte en overzichtelijke factuur in uw mailbox ontvangt.
Vaste aanspreekpunten die 24/7 bereikbaar zijn
Binnen TFP-Support werken wij met vaste aanspreekpunten voor onze klanten. Dit betekent concreet dat u als klant wordt gekoppeld aan een van onze ervaren intercedenten, die precies op de hoogte zijn van de wensen en behoeften bij uw zorginstelling.
Onze App
Interesse om te werken bij TFP-Support? Maak dan alvast een account aan in onze app! Download dan de app en schrijf jezelf in. Om je inschrijving te voltooien zal je de volgende documenten moeten uploaden: Klachtenregeling, VOG (minder dan een jaar oud), CV, Diploma, ID Bewijs, KVK Uittreksel.
Nadat jij alle vereiste documenten hebt geüpload zullen we deze verifiëren. Is er een wederzijdse klik en zijn alle documenten in orde, dan kan jij aan de slag namens TFP-Support! We zetten je account op actief en zullen je in de app koppelen aan de afgesproken opdrachtgevers.
Met Mijn TFP-Support kan je een hoop dingen regelen, zoals:
- Het aannemen van langdurige opdrachten en ad hoc diensten via de app;
- Het registreren van de gewerkte uren via de app of website;
- Het opstellen van facturen a.d.h.v. urenregistratie;
- Documentenbeheer inclusief automatische reminders;
- Contractbeheer met optie tot digitaal ondertekenen.
TFP-Support faciliteert voor u als opdrachtgever de volgende diensten: Matching: Het koppelen van de juiste zorgprofessional aan de geschikte periode opdracht of ad hoc dienst. Urenregistratie: Het registreren van gewerkte uren via de website of app. Facturatie: Het opstellen van facturen op basis van de urenstaten.
FAQ
Vragen over ZZP’en in de zorg
Hieronder vind je de meest gestelde en relevante vragen met betrekking tot ZZP werk in de zorg. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe je ZZP’er in de zorg kunt worden, wat je precies nodig hebt als ZZP’er in de zorg en wat de vereisten zijn om bij TFP-Support aan de slag te kunnen gaan.
Algemene vragen
Uitgeschreven betekent ZZP: Zelfstandig Zonder Personeel. Dat betekent dat jij als zorgprofessional niet in loondienst bent, maar eigen baas. Dat betekent dat je zelfstandig op zoek gaat naar werk binnen een branche waarin jij je hebt gespecialiseerd. In dit geval dus de zorg.
Veel zorgprofessionals hebben wel eens overwogen om zzp’er te worden, maar hebben de stap nog niet durven zetten. Ze vinden het spannend om de zekerheid van een loondienstverband op te zeggen en vrezen voor de ‘’administratieve rompslomp’’ die bij het ZZP’er zijn komt kijken. Enkel is het de vraag of dit wel zo veel gedoe is, of dat men het gewoon spannend vindt om de zekerheden van een vaste baan op te zeggen. Voor iedereen die nog twijfelt of gewoonweg geïnteresseerd is, heeft TFP-Support een overzichtelijk stappenplan gemaakt hoe jij ZZP’er in de zorg kunt worden.
Stap 1: Schrijf je in als ZZP’er in de zorg
Voordat je je huidige baan opzegt en wilt gaan starten als ondernemer moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Voordat jij je inschrijft is het handig om alvast een bedrijfsnaam en een beschrijving van je werkzaamheden op papier te zetten. De inschrijving bij de Kamer van Koophandel kan je online invullen door middel van dit Inschrijfformulier.
Wanneer je de online inschrijving voltooid hebt zul je een afspraak moeten op het hoofdkantoor van de Kamer van Koophandel. Belangrijk is dat je een geldig legitimatiebewijs (ID-kaart of paspoort) meeneemt. Na je inschrijving krijg je zowel een KVK nummer als een BTW nummer toegewezen. Voor deze inschrijving betaal je eenmalig een vergoeding € 51,95. Een afspraak bij de Kamer van Koophandel van je maken door te klikken op de volgende link: Afspraak
Stap 2: Verzekeringen afsluiten als ZZP’er in de zorg
Als ZZP’er in de zorg ben je zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van je verzekeringen. Je bent nu als zelfstandige werkzaam met kwetsbare doelgroepen, en je hebt geen baas meer die jou heeft ingedekt met verzekeringen als er iets gebeurd. Het is dan ook ontzettend belangrijk dat jij verzekeringen afsluit die aansluiten bij jouw situatie als ZZP’er.
Stap 3: Inschrijven bij TFP-Support
Nu je jouw bedrijf hebt opgericht en de verzekering hebt afgesloten is het tijd om je in te schrijven bij TFP-Support! Allereerst schrijf je jezelf in als ZZP’er op de ‘Mijn TFP-Support’ pagina. Wanneer je je hebt ingeschreven, worden de volgende documenten van je gevraagd: CV, Diploma, VOG (niet ouder dan 1 jaar), Klachtenregeling, KVK uittreksel, Aansprakelijkheidsverzekering, ID Bewijs. Zijn alle documenten in orde, dan nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor in Arnhem. Mocht er sprake zijn van een grote reisafstand, dan is het ook mogelijk het kennismakingsgesprek online te voeren. Tijdens dit gesprek zullen wij tevens een diploma check uit voeren, door je te laten inloggen in DUO.
Stap 4: Werken als ZZP’er in de zorg
Na het kennismakingsgesprek en controle van jouw dossier zal TFP-Support alles vastleggen in de bemiddelingsovereenkomst. Wanneer jij deze hebt ondertekend bespreken we met jou de dagen die komende periode zou willen werken, en plannen we je in op diensten die aansluiten bij jouw wensen en behoeften.
Stap 5: Facturen maken als ZZP’er in de zorg
Wij factureren voor jou de opdrachtgevers waar je hebt gewerkt, conform het uurtarief dat is vastgesteld bij de opdrachtgever. Maandelijks zorgen wij dat dat jouw omzet netjes op je rekening gestort krijgt. We specificeren dan alles op een factuur, die wij voor je opstellen aan de hand van de uren die jij zelf registreert in de app. Dit scheelt zowel jou als de opdrachtgever ontzettend veel tijd.
In zorg gaat het werk 24 uur per dag en 7 dagen per week door. Ook tijdens de avonden, de weekenden en de erkende feestdagen. Vandaar dat er in de zorg onregelmatigheidstoeslag geldt, afgekort ORT. In onderstaande schema vind je de onregelmatigheidstoeslagen binnen de verschillende sectoren in de zorg.
Maandag t/m vrijdag | Zaterdag | Zondag | Feestdag | Feestavond | |||||||
00:00 — 06:00 | 06:00 — 07:00 | 20:00 — 22:00 | 22:00 — 23:59 | 00:00 — 06:00 | 06:00 — 08:00 | 12:00 — 22:00 | 22:00 — 23:59 | 00:00 — 23:59 | 00:00 — 23:59 | 18:00 — 23:59 | |
CAO Ziekenhuizen | 147% | 122% | 122% | 147% | 152% | 138% | 138% | 152% | 160% | 160% | 160% |
CAO Gehandicaptenzorg | 144% | 122% | 122% | 144% | 149% | 138% | 138% | 149% | 160% | 160% | 160% |
CAO GGZ | 144% | 122% | 122% | 144% | 149% | 138% | 138% | 149% | 160% | 160% | 160% |
CAO VVT | 144% | 122% | 122% | 144% | 149% | 138% | 138% | 149% | 160% | 160% | 160% |
ZZP’en bij TFP-Support
Inschrijven bij TFP-Support is geheel vrijblijvend en gratis! Op het moment dat je daadwerkelijk diensten gaat draaien, betaal je per maand €14,50 excl. BTW aan gebruikerskosten voor de app. Dit bedrag wordt enkel in rekening gebracht als je in de desbetreffende maand één of meerdere diensten via TFP-Support hebt gewerkt, maar ook als er deze maand facturen voor je zijn gemaakt. Sta je ingeschreven, maar heb je geen diensten gewerkt en is er niet gefactureerd? Dan betaal je deze maand uiteraard ook niet voor het gebruik van de TFP-Support app.
Je krijgt 24/7 toegang tot Mijn TFP-Support en krijg je toegang tot opdrachten bij de verschillende zorginstellingen waar jij aan toegekend bent. Mijn TFP-Support bespaart je daarnaast een hoop tijd en papierwerk, zodat jij tijd hebt om te doen waar je voor geleerd hebt, namelijk zorg verlenen. Zo versturen wij de bemiddelingsovereenkomst vanuit dit systeem, kan je je uren na je dienst gelijk eenvoudig registreren, zodat er na afloop van de dienst gelijk een factuur vanuit ons systeem kan worden verstuurd. Je hebt toegang tot Mijn TFP-Support via elke computer of laptop, maar ook via onze eigen TFP-Support app.
Aanmelden bij TFP-Support kan heel eenvoudig! Klik rechtsboven in onze website op ‘’Mijn TFP-Support’’ en vervolgens op ‘’Inschrijven Flexwerker’’. Vul hier alle gevraagde gegevens in en upload de juiste documenten en certificaten. Wanneer je als geschikt wordt bevonden, neemt een van onze intercedenten zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismakingsgesprek.
Om als ZZP’er bij TFP-Support aan de slag te kunnen heb je de volgende documenten nodig:
- Een actuele CV;
- Een geldig identiteitsbewijs;
- Een uittreksel van je inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
- De verzekeringspolis van je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering;
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) die niet ouder is dan een jaar;
- Je behaalde diploma’s en overige certificaten in de zorg;
- Een lidmaatschap klachtenregeling.
Verzekeringen
Als ZZP’er dien je rekening te houden met risico’s die bij het ondernemerschap horen. Er zijn een aantal verzekeringen die je verplicht moet afsluiten op het moment dat je bij TFP-Support als ZZP’er aan de slag gaat. Hoewel het niet mogelijk is om alle risico’s volledig uit te sluiten, zijn er wel verschillende mogelijkheden om jezelf als ZZP’er verzekeringstechnisch zo goed mogelijk in te dekken. Hieronder staat alles wat je precies moet weten over verzekeringen voor ZZP’ers in de zorg.
Als ZZP’er in de zorg zijn er slechts een tweetal verzekeringen wettelijk verplicht. Dit zijn je zorgverzekering en de Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) van je auto. Mocht je deze nog niet hebben afgesloten, dan raden wij het aan dit zo snel mogelijk te doen.
Het is lastig te zeggen welke verzekeringen echt noodzakelijk zijn; dit verschilt namelijk per persoon en per beroep. Om te bepalen welke verzekeringen je als ZZP’er in de zorg het beste kunt afsluiten, is het aan te raden een afspraak met een specialist maken. Er is echter wel één verzekering die een must have is voor alle ZZP’ers in de zorg, namelijk de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Hieronder lees je meer over deze verzekering.
Er wordt een beroep gedaan op de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering als je (onopzettelijke) schade toebrengt aan personen of eigendommen. Dit kan bijvoorbeeld een glas zijn dat je kapot laat vallen, maar dit kan ook een client zijn die zijn pols breekt over jouw tas. Als ZZP’er bij TFP-Support is het verplicht om in het bezit te zijn van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
Bij sommige ZZP zorgopdrachten is enkel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering niet genoeg. Bij diensten waar het kan voorkomen dat er verkeerde medische handelingen plaatsvinden (toedienen van medicatie, werken met tilliften etc.) volstaat deze bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering niet. In dit geval zal je ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten. De beste dekking + verzekering voor jou als ZZP’er is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Wij raden aan om dit met een adviseur of verzekeraar te bespreken.